Publikationen, Vorträge und Posterpräsentationen

Publikationen

Betz, T. & Kaak, N. (2020). Bildungsungleichheit und soziale Ungleichheit in der frühen Kindheit. KiTa aktuell, 8. Jg., Österreich, 83-85.

Betz, T., Bischoff-Pabst, S. Bollig, S., Göbel, S., Kaak, N. & Sichma, A. (2020). Parent-Teacher Partnerships, Collaboration with Families, Parental Participation: Day Care–Family Relations from the Perspective of Inequality Research. (Kindheitsforschung - Working Paper 1). Mainz. Johannes Gutenberg-University.

Vorträge

Sichma, A. & Kaak, N. (September 2021). Children as situational Actors in the practical definitions and manifestations of day care-family relations. International Conference „The making and doing of family in, through and with education and social work”, Trier University, Germany.

Kaak, N. & Sichma, A. (September 2021). Multifaceted Contributions of children to the relationship between day-care and family. ECEERA Online Festival 2021: Engaging parents in early years practice symposium. University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Croatia. European Early Childhood Education Research Association.

Kaak, N. & Bischoff-Pabst, S. (November 2019). ‚Qualität’ in der Zusammenarbeit. Verhältnisbestimmungen zwischen Kita und Familie als doing collaboration. Gemeinsame Tagung der Theorie- und Empirie-AG der Kommission Pädagogik der frühen Kindheit zum Thema „Qualität“ in der Pädagogik der frühen Kindheit – Neue empirische und theoretische Perspektiven, DJI München.

Kaak, N., Bischoff-Pabst, S., Sichma, A. & Göbel, S. (November 2019). Forschungsbezogene Impulse für die Entwicklung von Praxismaterialien: Datenmaterial und Analysen aus dem PARTNER-Projekt. Transferbezogener Workshop mit Expert*innen für die frühpädagogische Fachpraxis. BMBF-Verbundprojekt von Johannes Gutenberg-Universität Mainz und Universität Trier, Trier.